Pravoslavna Ohridska Arhiepiskopija
 

Вести


 

Синаксар


 

Издаваштво


Прашања, одговори
и коментари


 

Врски


 

Видео и аудио записи


 

Архиепископ


Свет
Архиерејски
Синод


 

Историја


 

Организација
и адреси


 

Библиотека




English Version

Современите Прогони на Православната Црква: Македонскиот раскол

Митрополитот црногорско-приморски г. Амфилохиј: Никој од МПЦ не бара да стане српска или грчка црква, туку од расколот да се врати во канонска состојба


RSS  rss
FaceBook  FaceBook
Twitter  Twitter
YouTube  YouTube


рубрика: вести

24.07.2016

Во петтата недела по педесетница, Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован служеше и проповедаше во Ставропигијалниот манастир Св. Јован Златоуст во Битола.


рубрика: вести

17.07.2016

Во четвртата недела по Педесетница, Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, служеше и проповедаше во Ставропигијалниот манастир Св. Јован Златоуст во Битола.


рубрика: вести

12.07.2016

На празникот на светите првоврховни апостоли Петар и Павле, Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, служеше и проповедаше во Ставропигијалниот манастир Св. Јован Златоуст во Битола.


рубрика: вести

10.07.2016

Во третата недела по Педесетница, Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован служеше и проповедаше во Ставропигијалниот манастир Св. Јован Златоуст во Битола.


рубрика: вести

03.07.2016

Во втората недела по Педесетница, во кој ден се совпадна и споменот на Преподобен Наум Охридски, Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован служеше и проповедаше во Ставропигијалниот манастир Св. Јован Златоуст во Битола.

Во текот на Литургијата беше прочитана и пораката од Светиот и Велик Собор на Православната Црква испратена кон православниот род и кон секој човек со добра волја.


рубрика: свет архиерејски синод\посланија

кон Православниот род
и кон секој човек со добра волја

Го пееме и славиме Бога на „милосрдието и на секоја утеха” бидејќи нѐ удостои да се собереме во седмицата на Педесетницата (18 – 26 Јуни 2016 год.), на Крит, каде што Апостолот Павле и неговиот ученик Тит го проповедаа Евангелието во првите години од животот на Црквата. Му благодариме на Бога во Троица зашто благоволи да ги завршиме во еднодушност работите на Светиот и Велик Собор на Православието, кој го свика Вселенскиот Патријарх г.г. Вартоломеј со едногласно мислење на Претстоителите на помесните Автокефални Православни Цркви.

Верно следејќи го примерот на Апостолите и на богоносните Отци, повторно го проучивме Евангелието на слободата „со која Христос нѐ ослободи” (Гал. 5. 1). Темел на нашето теолошко истражување беше сигурноста дека Црквата не живее за самата себе. Го предава сведоштвото на Евангелието на благодатта и вистината, и ѝ ги нуди на целата вселена даровите Божји: љубовта, мирот, правдата, помирливоста, силата на Крстот и на Воскресението и очекувањето на вечноста.

1) Основно првенство на Светиот и Велик Собор беше покажувањето на единството на Православната Црква. Основано на божествената Евхаристија и Апостолското Преемство на Епископите, постоечкото единство потребно е да се засилува и да донесува нови плодови. Едната, Света, Соборна и Апостолска Црква е богочовечка заедница, предвкус и живот на Есхатонот во Божествената Евхаристија. Како една трајна Педесетница, таа е нестишлив пророчки глас, присуство на сведоштвото на Царството Божјо на љубовта. Верна на едногласното Апостолско Предание и мистичното искуство, Православната Црква е автентичен продолжеток на Едната, Света, Соборна и Апостолска Црква, како што се исповеда во Символот на Верата и се потврдува од учењето на Отците на Црквата. Нашата Црква ја живее тајната на божествената Икономија во нејзиниот таинствен живот со центар во божествената Евхаристија.

Православната Црква го изразува нејзиното единство и соборност преку Соборот. Соборноста ја вдахновува организацијата, начинот на кој се донесуваат одлуките и се определува нивниот ток. Автокефалните Православни Цркви не сочинуваат федерација на Цркви, туку Една, Света, Соборна и Апостолска Црква. Секоја помесна Црква која принесува божествена Евхаристија е помесно присуство и објава на Едната, Света, Соборна и Апостолска Црква. Што се однесува до Православната Дијаспора во различни земји под сонцето, беше одлучено да продолжи функционирањето на Епископските Совети сè до спроведување на црковната акривија. Тие се составени од канонски Епископи кои се одредуваат од секоја Автокефална Црква и продолжуваат да ѝ припаѓаат на истата. Доследното функционирање на Епископските Совети го гарантира почитувањето на православното начело и соборноста.

Во работата на Светиот и Велик Собор беше нагласено значењето на Синаксисот на Претстоителите, кој веќе се има одржано, и се формулира предлогот Светиот и Велик Собор да се утврди како трајна Институција.

2) Учествувајќи во Божествената Евхаристија и молејќи се за целата икумена, должни сме да ја продолжиме литургијата и после Божествената Литургија и да дадеме сведоштво за верата кон оние кои се близу до нас и до оние кои се далеку, согласно со јасната заповед на Господа пред Неговото Вознесение: „ќе Ми бидете сведоци во Јерусалим и во цела Јудеја и Самарија, и дури до крајот на земјата“ (Д. Ап. 1. 8). Повторната евангелизација на народот Божји во современите секуларизирани општества и евангелизацијата на оние кои сè уште го немаат познаено Христа, претставуваат непрекината должност на Црквата.

3) Нашата Црква, одговарајќи на должноста да ја сведочи вистината и својата апостолска вера, му дава големо значење на дијалогот, главно со инославните Христијани. На тој начин и останатиот христијански свет ја запознава поточно автентичноста на Православното Предание, вредноста на светоотечкото учење, литургиското искуство и верата на Православните. Дијалозите коишто ги води Православната Црква никогаш не значат компромис по прашањата од верата.

4) Експлозиите на фундаментализам, коишто се воочуваат во различните религии, претставуваат израз на болна религиозност. Трезвениот меѓурелигиски дијалог значајно придонесува за развивањето на меѓусебна доверба, мир и помирување. Маслото на религискиот опит треба да се користи за лекување на раните, а не за распалување на огнот на воените судири. Православната Црква целосно ги осудува ширењето на военото насилство, прогоните, изгонувањата и убиствата на членови на верските заедници, принудното менување на верата, трговијата со бегалците, киднапирањата, измачувањата и ужасните погубувања. Го осудува рушењето на храмовите, на верските символи и културните споменици. Особено, ја изразува својата загриженост за состојбата со Христијаните и со сите прогонети малцинства на Блискиот Исток и на други места. Упатува повик кон меѓународната заедница за заштита на месните жители – Православни и други Христијани – како и на сите жители во регионот, кои имаат неотуѓиво право да останат во својата татковина како рамноправни граѓани. Нашиот Собор ги повикува сите кои се вмешани, без одложување да вложат значителни напори за прекинување на воените судири на Блискиот Исток и секаде каде што продолжуваат воените дејства, и враќање на прогонетите во своите домови.

Особено се обраќаме кон моќниците на земјата – да надвладеат мирот и правдата во земјите од каде што потекнуваат бегалците. Ги повикуваме политичките власти, граѓаните и Православните Христијани во земјите каде што унижените бегалци бараат засолниште, да продолжат да им помагаат од својот вишок, и од својот недостаток.

5) Современата секуларизација цели да го отуѓи човекот од Бога и од духовното влијание на Црквата, којашто неоправдливо ја поистоветува со конзервативизмот. Но, западната цивилизација неизбришливо го носи печатот на вековниот придонес на Христијанството. Уште повеќе, Црквата го покажува спасоносното значење на Богочовекот и на Неговото Тело, како место и начин на живот во слобода.

6) Во современиот пристап кон бракот, Православната Црква ја смета за неуништлива љубовната врска помеѓу мажот и жената „…таинство големо на Христа и на Црквата“. Исто така, го нарекува „мала црква“ - семејството, коешто произлегува од бракот и претставува единствен гарант за воспитување на децата.

Црквата постојано ја нагласува вредноста на воздржанието. Христијанскиот подвиг коренито се разликува од било каков дуалистички аскетизам, којшто го отцепува човекот од животот и од ближниот. Напротив, го поврзува со мистичниот живот на Црквата. Воздржанието не се однесува само на монашкиот живот. Подвижничкиот етос е карактеристика на христијанскиот живот, во сите негови пројави.

 

* * *

Светиот и Велик Собор, освен конкретните теми за кои одлучи, накусо ги нагласува следниве онтолошки, клучни, современи прашања:

7) во однос на темата на врските меѓу христијанската вера и природните науки, Православната Црква избегнува старателство врз научните истражувања и не зазема позиција во однос на било кое научно прашање. Му благодари на Бога, Којшто на научниците им дарува да откриваат непознати аспекти на божјото Творение. Современиот развој на природните науки и на технологијата донесува коренити промени во нашиот живот. Принесува значајни добродетелства, какви што се олеснувањето на секојдневниот живот, третманот на сериозни болести, олеснување на комуникацијата помеѓу луѓето, истражувањето на вселената итн. Покрај сето ова, има и низа негативни последици, какви што се манипулацијата со слободата, постепена загуба на скапоцените традиции, уништување на природната средина, оспорување на моралните вредности. Научното знаење, колку и да се развива со голема брзина, не ја поттикнува волјата на човекот, ниту дава одговори на сериозни етички и егзистенцијални проблеми при потрагата за смислата на животот и на светот. Овие нешта изискуваат духовен пристап, којшто Православната Црква се обидува да го принесе со Биоетиката, којашто се темели на христијанската етика и на отечкото учење. Истовремено со почитта кон слободата на научните истражувања, Православната Црква укажува и на опасностите, коишто се кријат во извесни научни откритија и го нагласува достоинството на човекот и неговото божествено предназначение.

8) Јасно е дека денешната еколошка криза се должи на духовни и етички причини. Нејзините корени се поврзани со ненаситност, алчност и егоизам, коишто водат кон несловесна употреба на природните извори, оптоварување на атмосферата со штетни загадувачи и климатски промени. Христијанското соочување со проблемот изискува преумување за злоупотребите, воздржание и аскетски етос, коишто претставуваат противдејство на преголемата потрошувачка; истовремено, пак, кај човекот ја култивира свеста дека е „домостроител“, а не владетел на творението. Црквата не престанува да нагласува дека идните поколенија имаат право на природните богатства, коишто ни ги довери Творецот. Заради таа причина, Православната Црква активно учествува во различни меѓународни обиди од областа на екологијата. Го одреди и 1-ви Септември како ден за молитва за заштита на природното опкружување.

9) Наспроти обопштувачко и обезличувачко воедначување, коешто се промовира на најразлични начини, Православието ги проповеда почитта и самобитноста на луѓето и народите. Се спротивставува на одделувањето на економијата од основните потреби на човекот и нејзино претворање во цел сама по себе. Напредокот на човечкиот род не се поврзува само со зголемен животен стандард и економски развој, на штета на духовните вредности.

10) Православната Црква не се меша во политиката. Нејзиното слово останува расудувачко, но и пророчко, како должно вмешување за доброто на човекот. Човековите права, денес се наоѓаат во центарот на вниманието на политиката како одговор на современите социјални и политички кризи и потреси, ставајќи го граѓанинот во заштита од произволноста на властите. Нашата Црква, исто така, ги додава должностите и одговорностите на граѓаните, и потребата од постојана самокритика на политичарите и граѓаните за суштинско подобрување на општеството. И, главно, потцртува дека православниот идеал за човекот ги надминува рамките на востановените човечки права, и дека „над сѐ“ е љубовта, како што ја откри Христос и ја живееја сите кои верно Го следеа. Настојува уште дека основно право е и заштитата на верската слобода, т.е. на слободата на совеста, на верата, на богослужењето и на сите нејзини лични и општествени изрази, вклучително и правото на секој верник и секоја верска заедница да ги совршуваат своите верски потреби, слободни од секакво државно вмешателство, како и правото на јавно поучување на верата.

11) Православната Црква се обраќа кон младите, коишто бараат полнота на животот, исполнет со слобода, правда, творештво, но и љубов. Таа ги призива свесно да се соединат со Црквата на Оној, Којшто е Вистина и Живот. Да пристапат принесувајќи му ги на црковното тело својата жизненост, своите немири, проблематизирањата и своите очекувања. Младите не ја претставуваат само иднината на Црквата, но динамичната и творечка сегашност, на помесно и вселенско ниво.

12) Светиот и Велик Собор го отвори нашиот хоризонт кон современата многуобразна икумена. Ја нагласи одговорноста во просторот и времето, секогаш со вечноста како перспектива. Православната Црква чувајќи го недопрен својот Таинствен и Сотириолошки карактер, чувствителна е на болката, на агониите и на криците за правда и мир кај народите. Таа го благовести „ден по ден спасението Негово. Ја објавува кај незнабошците славата Негова, кај сите народи чудесата Негови“ (Псалм 95).

Да се помолиме „Бог на секоја благодат, кој ве повика во својата вечна слава во Христа Исуса, откако малку ќе пострадате, Он и нека ве восоврши, утврди, укрепи, втемели; Нему слава и сила, во вековите на вековите. Амин.“ (1Петар 5. 10,11)

 

Следуваат потписите на Претстоителите на помесните Православни Цркви и на Архиерејите учесници на Светиот и Велик Собор, помеѓу кои и потписот на Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован.

 

Превод од грчки јазик: Информативната служба на poa-info.org

Од: ΜΗΝΥΜΑ Τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας


рубрика: вести

29.06.2016

На покана од Здружението за заштита и зачувување на српските споменици во Р. Македонија, а со благослов на Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, беше отслужена панихида за загинатите војници од Балканските Војни и Првата Светска Војна, во спомен-костурницата кај селото  Долно Караслари, Велешко. Како и секоја година, така и оваа, Здружението, чиј претседател е проф. др. Бора Ристиќ, покани свештенослужители од канонската Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, да го совршат ова молитвословие.

На крајот на службата архимандритот Иринеј им ги пренесе на насобраните луѓе благословот и поздравите од Архиепископот охридски Јован, нагласувајќи дека жртвата за слобода, којашто со своите животи ја принесоа паднатите борци, е порака за сите луѓе и за сите времиња – дека слободата е вредност што треба да се почитува, вклучително и слободата на вероисповед.

По извршената панихида, во спомен-костурницата цвеќе положија претставникот на Владата на Р. Србија, помошник министерот за труд и социјална политика г. Милан Поповиќ и Амбасадорот на Р. Србија во Р. Македонија г-ѓа Душанка Дивјак-Томиќ. Тие покажаа живо интересирање за состојбата со прогонот на канонската Црква во Р. Македонија и изразија подготвеност да придонесат во градење на мерките на доверба со надеж дека час поскоро ќе дојде до решение на црковниот спор.


рубрика: вести

26.06.2016

Со црковно благолепие, денес, во неделата на Сите Светители, во храмот на светите Апостоли Петар и Павел, во Хања, беше отслужена света Архиерејска Литургија на којашто началствуваше Неговата Сесветост константинополскиот и вселенски Патријарх Вартоломеј, во сослужение на Претстојателите на помесните православни автокефални Цркви, коишто учествуваа на Светиот и Велик Собор.

Секој од Претстојателите симболично пушти по еден бел гулаб пред влезот во храмот

На светата Литургија, пред големиот Вход, од претставник на Светиот и Велик Собор, беше прочитана завршната Порака со одлуките на Соборот.

Во своето, пак, обраќање на Литургијата, Патријархот Вартоломеј посочи дека севкупниот живот на Црквата е живот во Соборност; и светотаинскиот, и богослужебниот живот, во суштина ја имаат димензијата на оваа Соборност.

На Литургијата молитвено присуствуваше и Претстојателот на канонската црква од Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован.

Со денешната Литургија и официјално заврши Светиот и Велик Собор на Крит, којшто траеше од 17 до 26 Јуни, оваа година.


рубрика: вести

25.06.2016

Во доцните вечерни часови во саботата, на 25 Јуни, со усвојување на конечните текстови на сите шест документи што беа поставени на дневниот ред, заврши работниот дел на Светиот и Велик Собор што се одржа во Академијата на Крит, која се наоѓа во приморското место Колимбари, на споменатиот остров.

Како што се очекуваше, најмногу забелешки имаше за текстот: „Односите на Православната Црква со останатиот христијански свет”. По прифаќањето на повеќето конструктивни предлози за редакција на текстот, документот беше усвоен едногласно, како и сите претходни документи.

Со ова, успешно, плодотворно и благодатно заврши Светиот и Велик Собор на Православната Црква. Потпишувањето на последниот текст ќе биде извршено по Литургијата на празникот на Сите Светители којашто Неговата Сесветост, Вселенскиот Патријарх Вартоломеј ќе ја служи во соборниот храм во Хања, заедно со Претстојателите на девет помесни Цркви, коишто учествуваа на Соборот.


рубрика: вести

24.06.2016

Од службата на Педесетница 2016, Патријархот Вартоломеј и Архиепископот Јован

Учеството на Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован на Светиот и Велик Собор, којшто се одржува на Крит, Р. Грција, предизвика голем медиумски интерес.

Повеќе црковни и световни средства за информирање, со особено внимание го проследија учеството на Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован на гореспоменатиот историски настан на Крит.

Медиумите посебно ги истакнуваат зборовите на Неговата Сесветост Патријархот константинополски и вселенски г.г. Вартоломеј, коишто тој, од името на сите Претстоители што учествуваат на Светиот и Велик Собор, ги упати кон Блаженејшиот Архиепископ охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, велејќи: „Ве ставија во затвор и истрајавте! Ви благодариме што останавте верен на Православието! Ви благодариме што останавте верен на канонскиот поредок“!

Архиепископот охридски Јован, како што пренесуваат истите медиуми, имаше свое забележливо учество во работната сесија, која ја третираше темата - автономијата во Православната Црква. Објаснувајќи ја положбата на канонската Православна Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, и проблемот со расколот на МПЦ, Архиепископот охридски Јован го поддржа текстот за автономијата и побара во него да не се прават никакви измени, затоа што тој текст целосно точно ги третира сите прашања поврзани со автономијата на една Црква.

Извори:


рубрика: вести

24.06.2016

По покана на Неговото Висoкопреосвештенство Митрополитот на Верија, Науса и Кампанија г. Пантелејмон, во рамките на XXII-то издание на „Павлија“, на 23 Јуни беше одржано свештеничко собрание на коешто предавање одржа Неговото Преосвештенство Епископот стобиски и Местобљустител струмички г. Давид.

Оваа Митрополија во текот на целата година го прославува јубилејот 1100 години од упокоението на светиот Климент Охридски, та затоа Митрополитот Пантелејмон и покани претставник од канонската Црква во нашата татковина, Православната Охридска Архиепископија, да произнесе омилија пред свештенството на Митрополијата. Епископот Давид говореше на тема: „Климент Охридски – Светител на Вселената, на Ромејството“!

Истиот ден, Епископот стобиски Давид началствуваше на вечерната богослужба во манастирот посветен на светиот Јован Крстител, недалеку од Верија, кадешто се наоѓаат и мироточивите мошти, поточно целата чесна глава на светиот Климент Охридскиот Чудотворец.

Следниот ден, на 24 Јуни, во истиот манастир беше отслужена света Архиерејска Литургија на којашто началствуваше Високопреосвештениот Митрополит на Верија, Науса и Кампанија г. Пантелејмон, во сослужение на Нивните Преосвештенства, Епископот стобиски г. Давид и Епископот навкратидски г. Мелетиј од Александриската Патријаршија. На Литургијата, на којашто беше извршен и чинот востоличување во игуменскиот трон на Архимандритот Порфириј Продромит, сослужуваа и Хиландарскиот Игумен Методиј со други јеромонаси официјални претставници од Света Гора, како и повеќе свештенослужители од Константинополската Патријаршија, од Бугарската Православна Црква и од Црквата на Елада.


рубрика: вести

23.06.2016

Во текот на четвртиот работен ден на Светиот и Велик Собор, прво од претстоителите, а потоа и од другите учесници на Соборот беа потпишани првите три документи: 1. Мисијата на Православната Црква во современиот свет, 2. Православната дијаспора и правилникот за работа на епископските собранија во православната дијаспора и 3. Автономијата и начинот на нејзиното прогласување

На конечна рецензија беа предадени текстовите: 1. Важноста на постот и неговото држење денес, како и 2. Тајната на бракот и неговите пречки.

Започна дискусијата на најпроблематичниот од сите текстови: Односите на Православната Црква кон останатиот христијански свет. Во врска со тој текст има многу забелешки, предлози, а се јавија за збор голем број на дискутанти.


рубрика: вести

22.06.2016

Во третиот ден на работата на Светиот и Велик Собор на Православната Црква што се одржува на Крит, Неговата Светост, Архиепископот пеќки, Митрополит белградско–карловачки и Патријарх српски г.г. Иринеј служеше Литургија во манастирот Богородица на Ангелите во Гонија – Колимбари, кој се наоѓа на многу мала оддалеченост од Православната академија на Крит, каде се одржува Соборот, а него му сослужуваа: Архиепископот охридски и Митрополит скопски Јован и Епископот шумадиски Јован. На Литургијата молитвено беа присутни Патријарсите: константинополскиот и вселенски г.г. Вартоломеј, јерусалимскиот г.г. Теофил и романскиот г.г. Даниил, како и Митрополитот на чешките и словачките земји г. Растислав.

Во третиот ден од заседанието на Соборот се усвоија сите дополненија на првите два  текста што се на дневен ред на: „Мисијата на Православната Црква во современиот свет” и „Православна дијаспора”, како и: „Правилникот за функционирање на Епископските собранија во православната дијаспора”, а се поднесоа сите забелешки и на третиот текст: „Доделување на автономијата и начинот на нејзино прогласување”.

Во овој трет ден од работат на Соборот дискутираше Неговото Блаженство, Архиепископот охридски и Митрополит скопски кој изнесе свои предлози по однос на текстот за автономија.

Крајот на неговиот говор беше проследен со бурен аплауз од присутните Претстоители и другите учесници на Соборот, откако Претседателот на Соборот, Константинополскиот Патријарх Вартоломеј му заблагодари на Архиепископот Јован за сите сведоштва што ги поднесе за Црквата во последниве години изразувајќи надеж дека никогаш веќе нема да се повторат гонењата и затварањата што ги преживеа.


рубрика: вести

20.06.2016

Со молитвата „Цару Небесен...“ и со пеење на тропарот на Педесетница, во салата на Православната Академија на Крит, започна работниот дел на Светиот и Велик Собор на Православната Црква.

На Светиот и Велик Собор како претставник на канонската Православна Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, учествува Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован.


рубрика: вести

20.06.2016

Вториот ден на Педесетница, празникот на Светиот Дух е градска слава на градот Врање, Р. Србија.

По покана на Архиерејот домаќин, Неговото Преосвештенство Епископот врањски г. Пахомиј, кој се наоѓа на Светиот и Велик Собор на Крит, на светата Архиерејска Литургија, по повод градската слава, во храмот „Света Троица“, началствуваше и проповедаше Неговото Преосвештенство Епископот стобиски и Местобљустител струмички г. Давид.

Во продолжение на Литургијата, Епископот Давид, заедно со градоначалникот и многубројното свештенство, монаштво и верен народ, ја предводеше свечената литија низ градот Врање.


рубрика: вести

19.06.2016

На празникот на Слегувањето на Светиот Дух на Апостолите, во соборниот храм на Критската Архиепископија, посветен на светиот великомаченик Мина, во градот Ираклио, со Света Архиерејска Литургија беше означен почетокот на работата на Светиот и Велик Собор на Православната Црква.

На Литургијата началствуваше Неговата Сесветост Патријархот константинополски и вселенски г.г. Вартоломеј во сослужение со Претстоителите на автокефалните Цркви коишто земаат учество во Соборот. По Литургијата беше отслужена и Вечерна богослужба со призив на Светиот Дух.

На Литургијата и Вечерната богослужба молитвено учествуваше и Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован кој е претставник на канонската Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, на овој Свет и Велик Собор.


рубрика: вести

18.06.2016

Денес на Светиот и Велик Собор, којшто се одржува на Крит, во местото Кисамо, беше отслужена Света Архијерејска Литургија на којашто началствуваше Патријархот Александриски и на цела Африка г.г. Теодор, во присуство на неколку претстоители на помесни Цркви.

На Литургијата молитвено присуствуваше и Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, којшто учествува на Соборот како претстоител на канонската Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија.

На Литургијата молитвено присуствуваа и преку 200 епископи, членови на делегациите коишто учествуваат на соборот.


рубрика: вести

16.06.2016

Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован како претстоител на канонската Црква во Р. Македонија, Православната Охридска Архиепископија, пристигна на Крит, на Светиот и Велик Собор на Православната Црква, којшто се одржува од 17 до 26 Јуни. Архиепископот Јован се наоѓа во состав на делегацијата на Пеќката Патријаршија.


рубрика: вести

→ English

15.06.2016

Денешниот ден е двоен празник и двојна радост за канонската Црква во нашата татковина, Православната Охридска Архиепископија.

Првото празнување за свој повод е прославата на светителот од Лихнида, светиот Еразмо Охридски, чиишто мошти се наоѓаат во Ставропигијалниот манастир „Свети Јован Златоуст“, Нижеполе, Битола, а вториот повод за радост, но истовремено и надеж, е денешното заминување на Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован на Светиот и Велик Собор на Крит.

По тој повод, во споменатиот манастир беше отслужена света Архиерејска Литургија на која началствуваше Неговото Преосвештенство викарниот Епископ стобиски и Местобљустител струмички г. Давид, во молитвено присуство на Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован и Нивните Преосвештенства, Епископот полошко-кумановски и Местобљустител дебарско-кичевски г. Јоаким и Епископот брегалнички и Местобљустител битолски г. Марко кои дојдоа да го испратат Архиепископот на Светиот и Велик Собор.

После отслужената Литургија, под претседателство на Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован беше одржана свечена седница на Светиот Архиерејски Синод на Православната Охридска Архиепископија.

По завршувањето на седницата Епископите го испратија Блаженејшиот Архиепископ охридски и Митрополит скопски г.г. Јован на Светиот и Велик Собор на Крит, не криејќи ја неизмерната радост што после толку векови, еден Претстоител ќе ја претставува и помесната Црква од нашата татковина на таков настан со историско значење, каков што бездруго е претстојниот Свет и Велик Собор на Крит.

Станува збор за Собор на Православната Црква, којшто се одржува после цели 1229 год., иако во меѓувреме биле одржувани и други Собори, кои сè уште не се прогласени за Вселенски Собори.

Од територијата на нашата татковина на Вселенските Собори на Црквата Христова, досега учествувале: Квинтил ираклиски (битолски) на IV-тиот Вселенски Собор, Никола стобиски на IV-тиот Вселенски Собор, Бенин ираклиски (битолски) на V-тиот Вселенски Собор притоа застапувајќи го и Митрополитот тесалоникиски (солунски), Фока стобиски на V-тиот Вселенски Собор, Јован стобиски на VI-тиот Вселенски Собор.

На споменатиот Свет и Велик Собор, којшто после толку векови го одржува Црквата Христова, учествува Неговото Блаженство Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован.


рубрика: вести

14.06.2016

Празникот посветен на преподобниот Јустин Келијски 01/14 Јуни 2016 год., кој воедно од оваа година е и слава на врањската Епископија. беше торжествено прославен во Соборниот храм „Света Троица“, во Врање.

На светата Архиерејска Литургија началствуваше Неговото Преосвештенство Епископот полошко-кумановски и Местобљустител дебарско-кичевски г. Јоаким заедно со Архиерејот домаќин, Неговото Преосвештенство Епископот врањски г. Пахомиј.

По Литургијата, Епископите со свештенството и верниот народ се упатија кон спомен куќата на преподобниот Јустин Келијски и Врањски која е изградена на местото од неговата родна куќа. Таму, по благословувањето на славските колачи беше одржана и духовна академија, на која беа доделени и награди за најдобрите текстови, поврзани со празникот, на учениците на верската настава од основните и средните училишта од врањската Епископија.


рубрика: вести

→ English

→ Српски

21.05.2016

Во судницата на Основниот суд Полицијата пред камери му става лисици на Архиепископот Јован

На денешен ден, пред четири години, полицијата упадна во повеќе манастири на Православната Охридска Архиепископија како и во домови на повеќе нејзини припадници, и по наредба на власта покажа невидена бруталност, при што физички нападна монахињи, конфискуваше сè што можеше да земе од манастирите, на пр., немајќи налог за тоа, ги одзема дури и матичните книги на крстени и венчани (нешто што не се случувало ниту во тоталитарните системи, и уште ги нема вратено), им ставаше лисици на родители пред малолетните деца и т.н., и т.н.

Полицијата пред камери става лисици на монаси Полицијата пред камери става лисици на монахињи

При овој државен прогон врз верска основа, Архиепископот охридски и Митрополит скопски г.г. Јован, иако веќе се наоѓаше во затвор, што значи дека немаше можност да не се јавува пред судот, сепак беше префрлен во многу посуровите услови на притвор. Токму овој потег на власта, од многу организации за заштита на човековите права и верските слободи, беше окарактеризиран како спроведување на тортура врз Архиепископот г.г. Јован.

Истовремено, на Епископот брегалнички г. Марко, на Епископот стобиски г. Давид и на останатите свештеници, монахињи и верници од Православната Охридска Архиепископија, вкупно осумнаесет лица, им беа одземени пасошите, а потоа воведена и мерка редовно да се пријавуваат во судот.

Помеѓу останатото, нашата татковина и заради овој прогон врз верска основа, во меѓународните извештаи е сместена во делумно слободните земји, кои се далеку од напредните демократии.

Државниот прогон врз верска основа против Архиепископот охридски г.г. Јован и Православната Охридска Архиепископија започна пред 14 години, со затвори, одбивање на регистрацијата на Црквата и со континуирани, монтирани судски процеси.

Полицијата брутално упаѓа во манастирите на Православната Охридска Архиепископија Полицијата брутално упаѓа во манастирите на Православната Охридска Архиепископија При одземањето на пасошите во Основниот Суд Скопје 1

На денешен ден, пред четири години започна најновиот судски прогон. После цели четири години тој судски процес сè уште трае и денес, и следното рочиште е закажано за почетокот на Јуни.  

© православна охридска архиепископија 2004-2016
http://spc.rs - Српска Православна Црква Orthodox Christianity.ru www.kolivart.com - интернет каталог на манастирот Успение Богородично
wap презентација - www.poa-info.org/wap